Sidor

måndag 6 juli 2015

Tillägg i min svenska bok-sommar! Nya böcker på listan!

I ett tidigare inlägg skrev jag att jag ska läsa fantasy, skräck m.m skrivna av svenska författare. Jag har som sagt fått höra många gånger att det finns så lite svensk fantasy och jag vill bevisa att det inte är sant. Det finns faktiskt så mycket att min svenska sommar av fantasy mycket väl kan sträcka sig till ett år av svensk fantasy! Det återstår att se. :-) 

Idag ska jag visa upp och lägga till två böcker i min lista över böcker som ska läsas. 
Den första är:
De sömnlösa av Sanna Juhlin
Den är något så sällsynt som svensk paranormal romance. Och verkar väldigt spännande och helt i min smak! 
Sällsynt för att jag inte har hittat så många böcker i den genren skriven av svenska författare. Jag kanske har fel, motbevisa mig gärna! Kom med förslag på böcker ni tycker jag ska läsa inom den genren. 

den andra boken är: 
Skogsblod av Ylva Lee Lindell 
Jag har recenserat den första i denna serien, Eldbunden och vill så klart veta hur det går för Mindra. 

Just nu håller jag på och läser Tårpilens år av Lupina Ojala. 
Recension på den kommer imorgon eller allra senast på onsdag! Den är så bra! 

Mitt tidigare inlägg om böcker jag ska läsa och listan finner ni här! 




3 kommentarer:

  1. En annan paranormal romance är ju "Purgatorium", även den från mörkersdottir. Tror de kan ha fler men har inte kollat så noga nu på ett tag. Sen skriver ju Nellie C. Lind paranormal romance också :) Och skulle väl säga att Halvblodstrilogin av Sofie Trinh Johansson också kan räknas som paranormal romance, tror jag i alla fall ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Purgatorium låter ju inte direkt som paranormal romance! haha! Men den ska jag kolla upp, tack!
      Jo Nellie vet jag ;-)
      Halvblodstrilogin, har du läst den? Var den bra?

      Radera
    2. Haha, nä den låter inte alls som det och hade inte Frida tipsat mig om den hade jag nog aldrig läst den x) Men den var bra!
      Jag tycker "Halvblod" och "Leva, Älska, Brinna, Dö" var bra medan "Vingar av glas" var lite långdragen, haha. Men tycker ändå serien var läsvärd! :)

      Radera