Sidor

tisdag 30 juni 2015

En svensk bok-sommar!

Japp i sommar har jag bestämt att jag enbart ska läsa böcker skrivna av svenska författare. 
Jag har en liten hög som ligger och väntar. Mestadels fantasy men även lite skräck och en roman. Har fått höra flera gånger att det finns så lite svensk fantasy. Och det är så klart inte sant. Det finns massor, bara man vet vad man ska leta efter. Eftersom mycket av svensk fantasy ges ut på mindre förlag (inte alla) kan det vara lite svårare att hitta. :-) 

Så följ bloggen i sommar om ni vill läsa recensionerna jag kommer att skriva om just svensk fantasy... och skräck... och en roman...och en dystopi....nåja! 


Titta så många fina godbitar! 
Böckerna ni ser är (från vänster):

Alvhilda - Uppvaknandet av Pernilla Lindgren (Andra världar förlag) 
Alvhilda - Lidandet av Pernilla Lindgren (Andra världar förlag)

Eldfloder av Elin Holmerin (Undrentide förlag) 

Fredens pris av Anna Blixt (Undrentide förlag) 
Rämnfödd av Anna Blixt (Undrentide förlag)

Och hon gav sig inte av Anna Vintersvärd (Andra världar förlag)

Eldbunden av Ylva Lee Lindell (Mörkesdottir förlag) 

Drystoll av S.C Ödman (Upper room förlag)

Mirakeldagar av Charlotte Wikhall (EN Förlag) 

Iskall eld av Rozanna Lundbergh Jensen (Qrozz publishing)

Mysrys av Kim M Kimselius 

Tårpilens år av Lupina Ojala (Catoblepas förlag)

Och i mitten:

Dagen jag dog av Peter Erik Du Reitz (Hoi förlag)

Stjärnklart av Lars Wilderäng (Massolit förlag) 

Dränkt av Frida Andersson Johansson (SP publishing)

Känns som en bra bok-sommar! 





2 kommentarer:

  1. Ingen dålig läshög du har samlat på dig. De flesta ligger i min läshög också, jag letar efter min lästid. Det kommer förhoppningsvis om en vecka :)

    SvaraRadera
  2. En mycket tjusig bokhög, tycker jag. Vilken tur att det har regnat så mycket i sommar att man med gott samvete kunnat ligga kvar i bingen och ägna sig åt bladvändning och inre resor.

    SvaraRadera