Sidor

torsdag 9 april 2015

Påskhelgen!

Var ett tag sedan jag skrev på bloggen :-/
Har nämligen upptäckt att när man har en trädgård (igenvuxen) finns det inte tid till så mycket annat förutom att kratta, gräva, skura, plantera och skrika högt varje gång en spindel går till attack. (Jo dom går till attack, jag är övertygad om detta)

Men nu börjar allt bli klart, allt grovgöra åtminstone. Sedan är det "bara" underhåll som gäller. Hade gnällt om det betydligt mer om det inte vore för att jag älskar att härja runt i trädgården och en timma brukar sträcka sig till fem timmar minst. Lite svårt att släppa allt och bara gå in och sätta sig framför datorn. 

Men idag blåser det kallt, så då sitter jag här ;-)

I helgen var jag för andra året i rad på GothCon i Göteborg. :-)
Riktigt rolig helg måste jag säga. Härliga grannar såsom Andra världar förlag och en engelsk dam vid namn Ruth m familj. Långa timmar blir ju genast kortare med trevligt sällskap. :-) 


För att inte tala om chocken hela min kropp och mitt sinne utsattes för i storstaden. :-P 
Det kändes ungefär som att "här kommer trollet, var är närmsta sten jag kan gömma mig under?" Men jag är ju trots allt uppväxt i stan och min inre storstadsbo dök snart upp till ytan och anpassningen gick smidigt. ;-) 

Bjuder på lite bilder från helgen. Och det är verkligen lite.... tog inte alls så många bilder som jag brukar. Hann inte med så mycket mer än att vara på GothCon, sov hos min pappa och hans fru och hann träffa dom lite iallafall. :-) Fick lite ledigt tack vare Erica att gå och käka lunch med Vicke. :-D Men sen var det redan söndag och jag var så trött att jag längtade efter min säng lika mycket som min katt älskar mat. 

Nästa gång vi ska iväg blir till Andra världar mässan i Ljungby! Ska bli kul och något att se fram emot! 









2 kommentarer:

  1. Kul att få se lite foton därifrån! :-)

    SvaraRadera
  2. Haha, men åh, fröken Blunda var framme! Kul att det blev några bilder iaf :)

    SvaraRadera