Sidor

lördag 3 januari 2015

Mitt 2014 i bilder!

Ja det har minst sagt varit ett händelserikt år. Känns fortfarande lite overkligt att det nu är 2015 och nya utmaningar väntar!
Året har varit en salig blandning av allt möjligt, det har funnits fina stunder, kämpiga perioder, oroliga dagar och lyckliga veckor. :-)
Jag kan verkligen inte ha önskat mer efter detta första år sedan min debutroman kom ut, och nu har jag hela två böcker ute med en tredje på g.

Tänkte berätta lite om året i bilder här från bloggen!

Vi startade med att delta på Örebros bokmässa i mars!
Min första bokmässa och jag var allt lite nervös. :-)
Men jag hade min sambo med mig och efter mässan njöt vi av
 lugna promenader och avkoppling på hotellet. 





Jag blev intervjuad av Stefan Hagel för lokaltidningen här i Uddevalla. :-) 



Vi tog oss vidare till Göteborg och årets GothCon!
En mycket roligt helg! Kommer definitivt att delta i år igen.

Min goa vän Erica var med och hjälpte till! 





Efter det tog vi oss till Jönköping och Andra Världar mässan!
En väldigt mysig liten mässa jag tycker ni ska besöka om ni är i närheten.
Astrid kommer nog delta i år! 








Hade en fantastisk helg på Styrsö! 










Sommaren kom! 



Helt plötsligt var det midsommar! 






Vi spenderade många dagar på stranden under värmeböljan!






Jag läste en del! 


Delad Identitet och Månfolkets land blev klara för tryckning! 




Och så var de fyra! 



Böckerna fyllde hallen :-)

Bokmässan i Göteborg drog igång!
Vi började varje morgon med frukost och högläsning av våra medlemmar i föreningen.




Jag träffade många härliga författarvänner! 









Och sista dagen på söndagen blev jag tom intervjuad på Digitala scenen.
Galet nervöst!



 Vi for vidare till Värmlands bokmässa! 



Det blev dags för FRAM kulturfestival.
Efter månader av förberedelse var det så dags!
Dagen innan var vi ett par stycken som blev intervjuade på Sveriges Radio och jag fick läsa högt ur Månfolkets Land. Är verkligen en sådan person som avskyr att läsa högt, ångesten kicka in och svetten rann. Tur att det bara var radio så att ingen såg ;-)




Gick med mamma på storseans med Terry Evans.
Spännande :-)




Vi flyttade till hus! 







Sedan blev det Stockholm för hela slanten!
Scifi mässan i Älvsjö! 








Vi avslutade året med julmarknad på Nordens Ark!
En väldigt mysig marknad och underbara djur man kan gå och titta på när
man behöver få upp värmen lite. ;-) 





Julen närmade sig med stormsteg! 


Det blev många av våra böcker som fick ligga under julgranar i år. Överallt i hela landet!
Fantastisk känsla och när sista säcken med beställningar skickades
 med tomtens släde fanns det tid till julstök!




 Jag bakade mintfudge, chokladdoppade marshmallows, saltlakritsfudge, lussebullar och knäck till julafton i år. Stressen gjorde att jag glömde ta kort på hälften tyvärr. :( 






GOD JUL!


Och efter julen var det såklart nyår!
Jag tog inga bilder då vi hade en lugn kväll hemma med familj och vänner.
Vi lagade potatisbakelser, ugnsstekt filé fylld med champinjoner och bacon, pepparsås och lite grönt till som var sparris och brysselkål! Mycket gott blev det!
Och till efterrätt citroncheesecake!
Klockan slog tolv och fyrverkerierna small!
Ett nytt år, nya utmaningar och fler böcker att skriva! :-)
God fortsättning!  







1 kommentar:

  1. Jätteglad över att få dela några stunder med dej under 2014 :-)

    SvaraRadera