Sidor

fredag 10 oktober 2014

Tystnad!



Ja nu har det varit tyst ett tag..... mina fantasifoster vill inte tala med mig. Inte leka eller berätta vad de sysslar med. De är bara tysta! Gaaah! Jag blir galen.......

Jag tror att det beror på att jag har varit lite stressad på sistone och stressen har inte lagt sig helt.
Tiden har helt enkelt inte funnits till att låta fantasin löpa fritt och jag har hela tiden stött bort idéerna som ploppat upp och karaktärerna som envist velat ha uppmärksamhet.
Och nu verkar det som att de surar tillbaka!

Jag försöker skriva färdigt del fyra, och jag är nästan klar..... bara några ynka kapitel som annars brukar trilla ur mig under en dag känns lika oöverkomliga som ett berg just nu.
Jag sitter fast i tiden kan man säga. I ett speciellt ställe i boken där jag inte lyckas få en enda kreativ tanke om vad som ska hända. Jag vet vad som ska hända efteråt, hur boken ska avslutas men jag måste komma dit också! 





Jag har provat att slappna av, lyssna på musik, ta en promenad och bara andas!
Någon annan som har några tips?

Saknar mina fantasivänner och det är ovanligt tyst när de inte kräver uppmärksamhet längre. Kom tillbaka....jag ska aldrig ignorera er igen! 















2 kommentarer:

  1. Prova att skriva just de scener som du vill skriva. Kanske hjälper det dig att sedan skriva det där du har fastnat. Jag skriver ibland så och det funkar för mig. Eller, skriv ner dina tankar om vad som hindrar dig. Ta fem minuter och bara skriv till dig själv om dina problem. Fråga dig själv varför och försök svara så gott du kan. Då kanske dina vänner äntligen svara igen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kanske skulle funka. Jag brukar inte skriva något i förväg så att säga just för att då tror jag att inget skull bli klart. :-P Men att analysera lite kanske funkar :-D Tack!

      Radera