Sidor

tisdag 6 maj 2014

Tempot dras ner....


Nu har det varit en tid av högt tempo, jag har knappt hunnit med något annat än förlaget och böckerna. Dessa veckor har varit jätteroliga och givande, möten med nya fantastiska människor och framförallt möten med våra läsare har varit extra roligt. :) 

Min mäss säsong drog igång med Örebro bokmässa och eftersom det var första gången hade jag inte en aning om vad jag hade att vänta. Lite besviken blev jag på hela upplägget och många besökare blev nästan förvånade över att det fanns fantasyböcker där.
Och som jag nämnt tidigare fick vi en liten utskällning med av en gubbe som inte kunde begripa varför fantasyböcker existerade. haha :-P Han vet inte vad han går miste om!

Överlag så var hela mässan tråkig - även om sällskapet var bra - men jag kommer inte att ställa ut där igen. Det var dyrt och gav mig inte så mycket i längden. Då finns det andra ställen och mässor som jag nästa år tycker är mer värt att ställa ut på. 

Andra mässan var GothCon och där var det tre riktigt härliga dagar i Göteborg. :-D
Mycket folk och framförallt trevligt folk, det var vårt första år på den mässan med och det var ju även första gången som besökarna upptäckte oss där kändes det som.
Jag kommer definitivt att vara med nästa år igen och hoppas på att få träffa de andra trevliga utställarna igen!

Tredje mässan var Andra Världar! fantastisk rolig, jag tror att den mässan kommer att växa för varje år och att det nästa år kommer bli fler besökare och fler som hört talas om den. Men trots att det bara var andra året som mässan hölls så tyckte jag ändå att det var en hel del besökare. Sen var det ju en stor bonus att få träffa alla som man pratat med på nätet, författare och läsare. Kommer absolut att åka dit nästa år med! 

Emellan mässorna här då, för det är ju faktiskt bara tre, har jag även redigerat andra delen i min serie, skrivit på fjärde och försökt och läsa andra böcker och manus. Skött förlaget med bokföring, beställningar och samtidigt klurat en del på marknadsföring. :-P 
Mitt i allt detta ska man ju leva också, tvätta, städa, umgås med familj och vänner m.m.

Men nu kommer det en period där tempot går ner, inga mässor planerade förrän i slutet av Juni. :-) Känns skönt men om jag känner mig själv så kommer jag säkert bli rastlös om en vecka eller så. :-P Har ju även påbörjat en helt ny serie! Galet! Men jag kunde inte låta bli. 

I helgen som varit skulle jag till Styrsö för en arbetshelg med styrelsen i Egenutgivarna. Hade inte alls lust med att åka iväg igen och klamrade mig fast till hemmet. Men ett åtagande är ett åtagande och det var ju bara och hoppa på tåget till Göteborg.
När jag väl kom dit så träffade jag Astrid och då blev det genast lite roligare. Sen kom Karin och vi åkte med båten över till Styrsö tillsammans. Även om jag inte hade orken och inte egentligen hade lust så var det väldigt roligt att få träffa dom andra i styrelsen och Styrsö är ju så vackert att man bara blir alldeles lugn inombords. Vi spenderade största delen av helgen hemma hos vår ordförande Hans där vi satt många timmar och diskuterade bokmässan och allt annat som stod listat på vår möteskallelse. Vi blev bjudna på god mat och vin, kaffe i mängder (mestadels jag) dom borde börjat ta betalt av mig för varje kopp jag drack. :-D
I slutändan så var det en trevlig helg och riktigt mysigt att vara på Styrsö med strålande sol. 


Idag så regnar det i mitt Uddevalla! Blir en del redigering innan det är dags för möte kl 5. vad det är för möte kan jag inte avslöja nu men det är spännande! :-D 

Här kommer lite bilder från Styrsö och från ett soligt Uddevalla under gårdagen. 



Klockan hann bli tio på kvällen innan vi kom till vårt B&B där vi skulle sova.
Blev inte så mycket mer än Hej och Godnatt Styrsö den kvällen. 


Mörkret lägger sig men det var otroligt fint även utan solen som glittrar över vattnet. 

Godmorgon! Dags för frukost!







Men nu är jag alltså då hemma och Uddevalla bjöd på sol under gårdagen! :-D 
Tog en promenad mellan redigeringen och Ronja var såklart med <3 





Det är allt bra vackert här med!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar