Sidor

torsdag 24 april 2014

Förändring?


Nu menar jag inte förändring i livet utan snarare förändring i mitt manus.... 

Håller som sagt på och redigerar del två av själarnas öden och små hemska förändringstroll har letat sig in i min hjärna. De sitter och påpekar hela tiden saker som borde ändras och som jag borde skriva om. Jag har redan bestämt mig för att vissa saker kan förbättras men har tack vare trollen börjat fundera på att ändra vissa avgörande saker.....

Som det här med att ta död på en karaktär...... jag kanske borde ta död på fler...... Jag vill inte men det kanske skulle vara bra...... lämnar frågan öppen till vem som helst att svara.......?

Och varför är det så svårt egentligen, är man extra blödig eller känslig kanske för att man tvekar? Jag får ju så fruktansvärt dåligt samvete! kan inte ens ta död på "de onda" karaktärerna utan att bli tjock i halsen.... haha jag är knäpp! Men jag älskar ju alla karaktärer även dom elaka, det är ju inte deras fel, det är ju jag som gjort dom såna.... :-P 

Nej men seriöst, jag har känt ett tag att manus två har saknat något... något extra som ger den lite krydda..... något oväntat och oförutsägbart! Jag vet bara inte vad ännu..... 
Tips tas gärna emot, lite bollande av idéer om någon har lust? :-D 


TRUE!

Kan nu även berätta att vi har fått en hemsida, efter mycket om och men, efter seeeeg väntan på att jag skulle få tummen ur så har jag äntligen gjort en.  Är rätt nöjd med den själv även om den inte är riktigt klar och kommer uppdateras under tiden så finns ändå alla väsentlig information där förtillfället. 

Besök den gärna! 
Antares Bokförlag

Nu fortsätter redigeringen! Ha en härlig Torsdag alla, imorgon är det fredag! :-D 


2 kommentarer:

  1. Eftersom bara du vet vilka som måste finnas kvar i del 3 och 4 ....så blir det svårt att som utomstående ha åsikter om dina karaktärer.
    Men den mänskliga hjärnen kan alltid anpassa sig efter omständigheterna.
    Det gör ont om man förlorar någon och man gläds åt nytillkomna.
    Handlingen är ju viktigare än karaktärerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant och jag kan ju inte bara ta dö på vem som helst ;-)
      Men jag tänker rent generellt nu, om det är en fördel att göra sig av med några "mindre viktiga" bara för att hålla spänningen uppe?
      Man behöver ju inte gå till överdrift och göra som George R Martin.
      Trean är ju färdigskriven och där försvinner det en del karaktärer.....
      Vad jag menar är att det kanske hjälper handlingen istället?
      Själv avskyr jag att vissa dör i andra böcker och rycker bara på axlarna om det är någon mindre viktig eftersom man inte bildat ett band till den karaktären ändå.
      Jag tycker att det är jättesvårt men eftersom jag gärna håller mina vid liv så kanske jag borde tänka om.. :-)

      Radera