Sidor

tisdag 8 oktober 2013

Var börjar man?

Ja vad ska man säga, första inlägget känns som att det behöver vara något fyndigt och käckt, gärna med lite humor och som lockar. Tyvärr så har jag inget fyndigt att säga men jag kan säga såhär. :)
Jag har precis påbörjat något stort i mitt liv och jag tar stegen mot att ge ut en bok, första delen i min fantasyserie.
"Ödesgudinnans val"
Jag kommer att berätta mer om just den boken och om serien i sin helhet längre fram när jag har tiden att verkligen sitta ner i lugn och ro och presentera dem. Vart jag är i processen nu? Väldigt långt ifrån att få hålla boken "färdig" i min hand men det är på väg. Har förmodligen granskat och lusläst varje sida, blogginlägg och information som finns att finna om egenutgivning. Ett tips till alla andra....gör inte det! Läs inte allt! Man blir bara mer förvirrad. I min frustration stampade jag ner en dag till skatteverket här i Uddevalla och bad om hjälp, för inte nog med att jag vill ge ut min bok, jag vill även starta mitt eget förlag. I alla fall, det slutade med att jag blev inbokad till en informationsdag där hon försäkrade mig att jag skulle få veta allting som jag behövde veta. Denna dag är nästa vecka på onsdag mellan 09:00 - 16:00 och det ska bli väldigt spännande och skönt att äntligen kunna få svaret på de tusen frågor man har.
Själva bokmanuset korrläses just nu och jag väntar på besked från Idus förlag om priset för att trycka upp min bok via dem. Det finns som sagt många vägar att gå men eftersom jag är helt ny så känns det rätt att ta hjälp av ett redan etablerat förlag.
Det var litegrann om mig och vad som sker just nu i denna stund, återkommer med mer snart!
Trevlig kväll!
/Caroline


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar