Sidor

måndag 28 oktober 2013

Stress, flytt, Storm och bokförlag.

Har gått några dagar nu utan att jag har kunnat uppdatera bloggen, kommer nog tyvärr att vara lite dåligt med det de närmsta veckorna då jag har fullt upp och mina tankar är överallt och ingenstans.
Först och främst så ska vi flytta nu till veckan, har omtapetserat köket i helgen med hjälp av världens finaste vän Pernilla. Som tog sig tid att komma till Uddevalla trots fem barn, man, tre katter och en hund! och jag klagar på att jag har mycket att göra! ;) Nåja, köket blev efter många skratt, ett antal svordomar och strategiskt planerade (som kollapsade) riktigt bra måste jag säga!

Kvinnor kan allt! ;)
Har även välkomnat en ny familjemedlem, eller inte ny egentligen men det är första gången hon ska bo hos oss, vår katts syster Storm! Den lilla damen fick smeknamnet "häxan surtant" första dygnet men surtanten börjar försvinna och häxan har definitivt satt sig på sin kvast och flugit iväg. Sakta men säkert börjar hon vänja sig vid oss och vid sin bror på nytt. :) Har även i två dagar introducerat hunden Ronja, kan berätta lite kort om Ronjas relation till katter. Kort och gott: vår katt= bra katt, får leva. Andra katter=ska dö och helst jagas. Så ni kan förstå min nervositet över att presentera en ny katt...MEN allt har gått förvånansvärt bra! Är riktigt stolt över den stora stygga vargen och surtanten som inte gjort annat än stirrat på varandra i några sekunder för att sedan somna, en på golvet och den andra på fönsterbläcket. :) Ska ses en liten stund imorgon igen och sakta vänjas vid att den andra finns.
 
Storm<3 fd häxa surtant. ;)
 
 
Jaha ja, vad har mer hänt? Jo jag har fått ett första utkast till mitt bokomslag! Happy! Happy!
Blev positivt överraskad av slutresultatet!
Hade inga direkta förväntningar då jag egentligen inte har en aning om hur man gör ett omslag eller funderat över det så noggrant. Kanske för att jag även inte haft tid till det men när jag skickade iväg en förfrågan till designföretaget Stella Veneris så visste jag inte vad jag skulle få tillbaka. Men blev som sagt positivt överraskad och mer därtill! Är fullkomligt förälskad i mitt omslag och har fått endast positiva kommentarer om det. Blev genast nervös att insidan inte kommer leva upp till den fantastiska utsidan och det dåliga självförtroendet slog till igen. Här är i alla fall en bild på framsidan!
 
 
 
När vi ändå talar om boken så har min underbara vän Bea skrivit en recension om den. :) Litar helt på hennes åsikter trots att hon är en vän så är hon ändå extremt kräsen och noga med vad hon läser och hon läser mycket. Skulle hon inte tycka om den så tror jag att hon skulle vara den första som sa det till mig och peka ut de fel som hon tycker behöver åtgärdas. Jag blev väldigt glad av hennes ord och de lindrade mitt oroliga hjärta något. :) Ni kan läsa hennes recension här: The Library
Anledningen till att hon kunnat recensera den såhär tidigt är för att hon fått en digital fil att läsa den, när den fysiska boken kommer ska jag skicka ut recensionsexemplar till andra och kan bara hoppas på samma fina bemötande. Men det får tiden utvisa....
 
Nu ska det fixas och donas lite till, känner desperat att jag behöver lite kvalitetstid med mina karaktärer och ska ägna kvällen åt tredje boken.
Hoppas ni har det bra i höstvädret och håller er inomhus en dag som denna med stormvarning! Tänd lite ljus, drick en varm kopp te eller kaffe och sätt er med varm filt i fåtöljen och läs en bra bok. Eller skriv om ni känner för det, själv ska jag göra precis detta!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar