Sidor

onsdag 23 oktober 2013

Bokmanus ett är äntligen färdigt! :)

Äntligen efter nästan fem dagar och en del avbrott så är första manuset rättat och klart! Jag känner mig riktigt nöjd men skulle självklart kunna slipa och fixa lite till, men någon gång måste man säga åt sig själv att sluta!
Kan knappt fatta hur mycket det är att göra och inte endast med boken utan med allt som händer just nu så har man knappt tid att andas. Jaja lugnet kommer att infinna sig igen i november och det är bara och bita ihop tills dess. :)
Tredje delen väntar fortfarande på att avslutas och nu efter att den första är klar och ivägskickad så kan jag sätta mig ner och fokusera på de sista avslutande kapitlen.
Som jag har nämnt tidigare så börjar det bli dags att ta tag i företagsdelen och framförallt bestämma mig för ett nytt namn. Namnen jag valde emellan är tydligen upptagna redan! gaaah! Vad oddsen nu är för det :-P Tillbaka på ruta ett! Ni andra som är med i föreningen  Egenutgivarna, vad har ni döpt era förlag till? Och varför? Skulle behöva lite inspiration! Jag vill ju gärna ha något fantasy likt men då jag skriver om nordisk folktro bland annat så hade det varit roligt med ett namn som påminner om det.
Har googlat hur mycket som helst men inte hittat något som jag känner passar, det kanske dyker upp när man mist anar det. :)
Nu ska det skrivas lite mer på trean denna gråa och regniga onsdag, perfekt väder för att drömma sig bort och låta fantasin flöda fritt. :)

Hoppas ni har det mysigt i höstvädret!

2 kommentarer:

  1. Vi funderar på ett förlag inom "familjen" Ahlwi Förlag AB, där Ahl =Ahlberg och Wi = Wiking. Fantasilöst men låter rätt bra tycker jag :) Nordisk folktro... Där borde finnas en del att välja på... ÖDETS förlag :) Nornas förlag... Fast du kanske vill skriva annat i framtiden? Lycka till med namnet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker inte alls att det låter fantasilöst snarare väldigt smart. :) och fint blev det ju med. Har hittat ett namn nu äntligen! Ska registrera det imorgon! väldigt spännande!

      Radera